یزدفردا :در سه ماهه نخست سال جاری، حجم مبادلات صورت گرفته در حوزه خرید اینترنتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، با رشدی 20 درصدی مواجه بوده است.
دکتر محمد حسن محبیان عراقی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات و آمار ثبت شده از ابتدای سال جاری، بیش از 263 هزار خرید اینترنتی ثبت شده است. وی افزود: یکی از اولویت های شرکت پست در سال جاری توسعه خدمات نوین بر پایه فناوری اطلاعات است که توسعه خرید اینترنتی یکی از این حوزه ها محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که با بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت های شبکه پستی می توان شاهد رشد چشمگیری در حوزه تجارت الکترونیکی باشیم، گفت: در حال حاضر شرکت پست به واسطه انعقاد قرارداد با هفت شرکت خصوصی، بیش از سه هزار فروشگاه را تحت پوشش خود قرار داده است.

دکتر محمد حسن محبیان عراقی با اشاره به رشد درآمدهای شرکت پست تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده، شرکت پست توانسته است با ارایه خدمات متنوع در بخش های مختلف به متقاضیان، رشد 12 درصدی را در این حوزه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، محقق کند. وی خاطر نشان کرد: همچنین با تلاش های صورت گرفته، تاکنون حدود 45 میلیون اطلاعات کد پستی در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است که 88 درصد این اطلاعات به روز رسانی شده است.

مدیر عامل شرکت پست با تأکید بر ارایه خدمات با بهره گیری از فناوری های نوین، اظهار داشت: در حال حاضر، هشت هزار 185 واحد پستی به شبکه بر خط ردیابی مرسولات متصل هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا